Eski İsrail Başbakanı Naftali Bennett, hükümeti döneminde İsrail tarafından İran’daki hükümet karşıtı protestoculara internet erişimi sağlamak amacıyla ülkeye on binlerce Starlink alıcısının kaçırıldığını açıkladı.
Eski İsrail Başbakanı Naftali Bennett, hükümeti döneminde İran’daki hükümet karşıtı protestoları desteklemek amacıyla ülkeye gizlice Starlink internet alıcıları sokulduğunu açıkladı.
2021-2022 yıllarında başbakanlık yapan Bennett, Ekim 2026’ya kadar yapılması beklenen seçimlerde İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu’nun yerine geçmek isteyen muhalif siyasetçiler arasında yer alıyor.
Bennett, Salı günü Kudüs’te düzenlenen JNS Uluslararası Politika Zirvesi’nde yaptığı konuşmada, başbakanlığı döneminde İran’a “internet ve sosyal medya erişiminin kesintisiz sürmesini sağlayacak on binlerce Starlink alıcısının temin edilmesi ve kaçırılması sürecini” başlattığını söyledi.
Milyarder Elon Musk’ın sahibi olduğu ABD merkezli uzay ve teknoloji şirketi SpaceX tarafından işletilen Starlink sistemi, uydu üzerinden internet hizmeti sağlıyor. İran daha önce İsrail ve ABD’yi, ülkenin güvenliğini zayıflatmak amacıyla Starlink cihazlarını ülkeye kaçırmakla suçlamıştı.
Starlink’in İran’da resmi faaliyet lisansı bulunmuyor. Ancak Musk geçmişte hizmetin ülkede aktif olduğunu açıklamıştı.
Bennett, söz konusu cihazların rejim karşıtı protestocuların koordinasyon sağlaması ve nihayetinde İran yönetimini devirmesi amacıyla planlandığını ifade ederek “Ne yazık ki şu anki beceriksiz İsrail hükümeti bunu durdurdu” dedi.
İran yönetimi, geçmişteki kitlesel protestolar sırasında ve Şubat ayı sonunda başlayan ABD-İsrail ile İran arasındaki çatışmalar süresince halkın internet erişimini kısıtlamıştı.
Reuters daha önce, internet kesintileri sırasında bazı İranlıların Starlink hizmetlerinden yararlandığını bildirmişti.