Güney Kore’de 2024’te sıkıyönetim ilan eden eski devlet başkanı Yoon’un kabinesinde yer alan eski adalet bakanına 25 yıl hapis cezası verildi.
Güney Kore’de 2024 yılında ilan edilen sıkıyönetimin ardından yargı süreci devam ediyor…
Yonhap haber ajansı, eski Güney Kore Adalet Bakanı Park Sung-jae, eski devlet başkanı Yoon Suk Yeol’un da dahil olduğu başarısız sıkıyönetim girişimindeki rolü nedeniyle 25 yıl hapis cezasına çarptırıldı.
Yoon, Aralık 2024’te ilan edilen ve parlamentonun saatler içinde kaldırmaya zorladığı sıkıyönetim ilanının mimarı olduğu gerekçesiyle ömür boyu hapis cezası çekiyor.
NE OLMUŞTU?
Dönemin Devlet Başkanı Yoon Suk Yeol, 3 Aralık 2024’te “muhalefetin devlet karşıtı aktivitelere karıştığı” gerekçesiyle sıkıyönetim ilan etmiş, Ulusal Meclisin bu kararı kaldırması üzerine geri adım atmak zorunda kalmıştı.
Ulusal Meclisin 14 Aralık 2024’te yaptığı oylamada azli istenen Yoon, geçici olarak görevden uzaklaştırılmıştı.
Anayasa Mahkemesi, 4 Nisan 2025’te verdiği kararda Ulusal Meclisin azil istemini kabul ederek Yoon’un görevden alınmasını onaylamıştı.
Yoon’un görevden azledilmesinin ardından yapılan seçimi kazanan ana muhalefetteki Demokratik Partinin (DP) adayı Lee Jae-myung, 4 Haziran 2025’te Mecliste yemin ederek resmen görevine başlamıştı.